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IT Center

Do not hesitate, just ask the IT-ServiceDesk!

November 9th, 2020 | by

How do I use Microsoft Teams at RWTH Aachen University? How do I connect to the VPN? How do I set up an e-mail address? How do I apply for a DFN certificate? Who do I contact if I have questions?

By telephone, ticket portal, e-mail, chat or personal consultation – members of the RWTH Aachen University have various options to quickly receive individual support in using the services of the IT Center. The IT-ServiceDesk is the central point of contact for students, employees, institutes and cooperation partners of RWTH Aachen University for all questions concerning the services.

On IT Center Help you will also find practical step-by-step instructions and information on the services offered.

Why can’t I log in to RWTHmoodle? What does this error message mean? Is there a fault?

You can find all current information about maintenance, (partial) malfunctions & failures of all central IT systems of the IT Center on our status message portal. The color selection shows you the current status at a glance.

Can I also reach the IT-ServiceDesk during Corona? Do other opening hours apply?

On our website we have compiled all the latest tips and information on the most important services and how to reach the IT-ServiceDesk during the ongoing Corona pandemic.

Does the IT-ServiceDesk also provide information on other channels of the IT Center?

On our website, here in the IT Center Blog, on FacebookTwitterLinkedIn and YouTube as well as by e-mail, we provide you with up-to-date information and tips on all topics relating to the IT Center and the IT-ServiceDesk.

Responsible for the content of this article are Anastasios Krikas and Nicole Kaminski.

2 responses to “Do not hesitate, just ask the IT-ServiceDesk!”

  1. Eva Zerz says:

    Hallo, was wurde eigentlich in den Sommermonaten zwischen den Online-Semestern unternommen,
    um RWTH-Moodle stabiler, robuster und leistungsfaehiger zu machen? Das Hochladen von Videos
    ist eine Qual. Der Chat-Support ist wirklich sehr nett, aber hilflos.
    Freundliche, aber leicht verzagte Gruesse, Eva Zerz

    • Kaminski, Nicole Terese says:

      Hallo Eva Zerz,

      danke für den Kommentar.

      Wir bitten um Entschuldigung für die Unannehmlichkeiten, die durch die Störungen und Verzögerungen von RWTHmoodle entstehen.
      Trotz aller Bemühungen und Vorbereitungen in Hinblick auf den Semesterbeginn, können immer wieder Situationen auftreten, die nicht vorhersehbar sind.
      Als relativ junges Lernmanagementsystem an der RWTH befindet sich RWTHmoodle noch im Lernprozess und wird stetig weiterentwickelt und optimiert.

      Auf unserem Statusmeldungsportal werden alle aktuellen Hinweise zu Wartungen, (Teil-) Störungen & Ausfällen aller zentralen IT-Systeme des IT Centers wie zum Beispiel RWTHmoodle veröffentlicht.

      Wir leiten das Feedback gerne an das RWTHmoodle-Team weiter.

      Viele Grüße,
      das IT Center Blog Team

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